Op weg naar jouw corporate story
Storytelling is het gebruiken van de kracht van verhalen. Ik leer je hoe het werkt en hoe je het zelf kunt doen. En ik boost jouw boodschap met mijn storytelling-skills als je dat wilt. Even over doorpraten? Neem vrijblijvend contact op.
met een verhaal maak je het voelbaar
Met een krachtig verhaal, of het nu een personal story of een corporate story is, maak je BAM! duidelijk wie jij bent, waar je voor staat, en waar je naartoe wilt.
en blijft je boodschap hangen
Vat je boodschap in een goed verhaal en hij komt diep binnen. Hij blijft lang hangen. En beïnvloedt wat je publiek denkt en doet en voelt.
Denk zelf maar terug aan toespraken en presentaties die jij hebt onthouden. Ze hadden elementen uit verhalen. Een held, een hindernis, emotie, een onverwachte wending.
Het voelde ‘echt’ en gedenkwaardig.
laat verhalen voor je werken
Iedereen vertelt al verhalen. Bij de koffieautomaat (hoe was je weekend?). Aan de stagiaire (toen ik dit probleem voor het eerst tegenkwam, deed ik…). Op een verjaardag (wat ik nou toch meemaakte!).
Nu je dat opmerkt, kun je er gebruik van gaan maken. Je kunt al vertellen maar nu ga je verhalen bewust inzetten. Om ze voor je te laten werken: hier en daar wat uitvergroot, en de opbouw die bij de gelegenheid past.
Leer storytelling. Vraag vrijblijvend om meer informatie en een 100% custom training voor jou en je organisatie.
weerstand overwinnen met storytelling
Zet een verhaal in als je iets wilt bereiken. Je wilt mensen aanzetten tot actie bijvoorbeeld. Ze vrijuit laten dromen over kansen en mogelijkheden. Jezelf als leider positioneren. Of je merk en bedrijf helder en eenduidig neerzetten. Gebruik in je communicatie dan een van de passende verhaalvormen. Kun je gewoon leren! Verhalen kunnen ‘draken’ verslaan.
corporate story voor krachtige identiteit
Je medewerkers zijn je ambassadeurs. Je klanten ook. Je wilt ze vol enthousiasme laten vertellen over hun ervaring met jouw bedrijf. Dat vraagt een helder verhaal over wat je wilt betekenen en waarom, en grote congruentie met wat je daadwerkelijk doet.
Alle neuzen dezelfde kant op? Dat betekent niets anders dan: allemaal duidelijkheid over het verhaal. En dat verhaal hoef je niet te verzinnen: het ís er al. Die gebeurtenis of ervaring waarvan je zegt: dat is typisch “wij”? Zo’n verhaal voedt jouw corporate story.
Je kunt me vragen deze verhalen voor je op te halen in je organisatie. Ik verwerk ze in een helder communicatie-advies. Neem snel contact op.